lördag 8 januari 2011

Kökshandukar

Min så händiga "reservdotter" har gjort de här fantastiska kökshandukarna, som vi fick i present!

Hon printade texten via datorn och kopierade sedan texten på tyget, med hjälp av kalkeringspapper. Sedan målade hon texten med en strumsticka för att få det snyggt!!!


Ett petnoga jobb, som fodrar bra nerver! Jag tänker dock inte använda dessa handukar till det ändamålet, utan de får nog pryda t.ex mina fotöljers ryggstöd. Beklagar att bilderna är "gula", för har ej möjlighet att fota i dagsljus.

15 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Hej min vän!
Åhh så snygga handdukar vilken kreativ dotter du har!
Kramm Kattrine

Mona sa...

Väldigt vackra handdukar, skickligt gjort av din reservdotter! Det måste ju ha tagit jättelänge att måla. Vilket tålamod!
Önskar dig ett fint veckoslut!
Kram, Mona

sylvia sa...

hei.
så vakkert dette er,
flink hun er som har gjort dem.
ha en fin helg,
klem fra sylvia

Elsa sa...

Ihan totta, tosi taidokasta ja huolellisesta työtä, puhumattakaan kauneudesta!

Mukavaa viikkistä!

Så Vitt Jag Vet sa...

Oj så fina ! Hon har verkligen gjort en fi present. En gåva med omtanke och det är ju så världefullt.....
Här är det snöskottning från tak som gäller...
Kraam
Sanne

Gugis Pärlor sa...

Hej på dig du! Första gången jag tittar in till dig och jag gillar det jag ser ;O) Lägger till dig i min lista så jag får kolla in till dig oftare...

Kram Gugi

Black Iris sa...

Det var minsann jättebra jobbat av reserv-dottern. Förstår att du inte vill använda dem på det rätta sättet.

Kram Maidi

Connys Cottage sa...

Hallo Pia,

das sieht ganz schoen aus.
Tolle arbeit.

ich wuensche dir und deiner Familie ein gutes gesundes 2011.

sei herzslich gegruesst von Conny

Cc sa...

Superfina, näe jag skulle nog inte heller våga använda dem. ang skåpet så får jag hoppas att mamma förstår vinken. Kram

Ett Vitare Hem sa...

Åh så fina!!!
Ha en fin dag!
Kram/Lena

Så Vitt Jag Vet sa...

Du undrade om mina klock-knoppar. De är från
Sasu´s Play House i Borgå.
Kraam
Sanne

Unknown sa...

Hej!
Tack för kommentaren, blir så glad!

Blev sugen på att prova att skriva på tyg. Blir nog fint på fotöljsryggen som du skriver.

Såg att du var sjuksyrra du med!

Ha en trevlig kväll
Kram Anna

Rosor och Spetsar sa...

Förstår att du ska ha de fina handdukarna till prydnad, vilken härlig present och så fint de var textade.
Kramar
Annelie

Nyanser av vitt sa...

Hej
Kul att du är med i min utlottning. Jag presenterar vinnaren ikväll.
Kram Agneta

Olivieno sa...

Kauniit liinat!