söndag 2 januari 2011

Åbo kulturstaden 2011

Denna bild, skulle sannerligen inte klistras här, men jag vet inte hur man ändrar plats!?
Any way, köpte alla ramar de hade (tre stycken) för 2,40€ under mellandagarna...


Vi tog oss en hurtig promenad längs med å kanten i dag. I år är det bl.a Åbo, som får representera som kulturstad i Europa.




Under promenaden, längs med denna isiga Aura å, hittade jag en hel del "champagne" korkar.


Det var ganska konstigt, för så som de snöade på nyårsnatten! Men jag hittade dem visserligen alla i snöplogens spår, eller i snöhögarna, gjorda av plogarna.


Ett lite plus till min samling.


Pyssel är ju ett måste, när man varit så länge ledig. Tonade om ramen med gamla bokblad

och rev Le Mondes sidor till de två övriga ramarna.

Ursprungspriset var 19.90€! Nu skall jag ännu släta till rynkorna och lacka det hela.
God fortsättning på det nya året 2011 önskar jag er alla!!!!


19 kommentarer:

Fines-Cottage sa...

I wish you a happy new year! your picture frame look beautiful. a great idea to glue it to the paper
Best regards Renate

Nyanser av vitt sa...

Gott Nytt År till dig också. Jättefina ramar till superpris :O)
Kul att du deltar i min utlottning
Kram Agneta

Black Iris sa...

Haha, det här måste jag berätta för mina arbetskamrater. Ja att det finns åtminstone en till förutom mig själv som samlar på de allra konstigaste saker i deras ögon. Helt klart hade jag också gåt på huk och plockat korkar om jag hade gått där du gick.
Dina ramar ger mig lite inspiration de också.
Ha en jättegod fortsättning på det nya spännande året.

Kram Maidi

Mona sa...

Ett riktigt Gott Nytt År till Dig!
Ramarna blev jättefina. Gillar soffan din i förra inlägget också. Skickligt gjort!
Kram, Mona

Kamomilla sa...

Vad fint du fixat! och fina bilder från Åbo! :)

Tina sa...

Vad fina ramar! Och soffan var oxå fin.. blev så glad när du skrev att du slarvat lite med arbetet med den... jag är oxå lite för "håsiger" och kanske inte alltid gör det enligt reglerna. Skönt att inte vara ensam om det;o)

Åbobilderna fick mej verkligen att fundera på när jag ska hinna med ett besök dit...

God fortsättning på det nya året!!

Så Vitt Jag Vet sa...

Gott Nytt År till dej!
Vad fina dina ramar blev....
Nu måste jag nog ha dej i min blogglista att jag har koll på dej :)
Kraam
Sanne

Fågel Blå sa...

Önskar dej en god fcortsättning på det nya året!
Kram Kathrine

Lena Andersson sa...

Ramarna blev snyggare med tidnings tryck.
Oj vad med korkar.
mvh Lena

Min Naturliga Sida sa...

Superfina ramar och korkburkar ! ps Om du vill byta plats på en bild: högerklicka; klipp ut, och klicka ner till platsen du vill ha den och så högerklick igen; klistra in ! Tog en stund innan jag kom på det ! God fortsättning på det nya året !

Rosor och Spetsar sa...

Önskar dig Ett Gott Nytt År
Din rokokosoffa blev alldeles underbar efter din makeover
Ha nu en bra början på det nya året
Kramar
Annelie

Ett Vitare Hem sa...

Ramarna är så fina!
Ha en finfin eftermiddag!
Kram/Lena

Tigris Predikantan sa...

God fortsättning på dig med!
:)

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej och God Fortsättning!
Vad fint du har pysslat ihop dina ramar!! Riktigt tjusigt:)
Ha det bra!
Stor Kram Annelie ♥

Unknown sa...

Åh så vackert du gjort!

Anonym sa...

For noen stilige rammer.
Ønsker deg og dine et riktig Godt Nyttår.
Klem

Cc sa...

Hoppas ditt nya år har startat bra. Å vad fin du gjorde med sofffyndet. KRam

Olivieno sa...

Kyselit tyynyn enkelikuvasta se on tulostettu t-paitakuvapaperille ja silitetty suoraan tyynyliinaan. Silityspapereita olen ostanut clas ohlssonilta 10kpl 14.95, muistaakseni.

Olipa tuo rokokoosohvasi tosi edullinen löytö ja niin hienon siitä teit! Mitä ajattelit korkeista puuhailla?

PikkuBertta sa...

Laitan sulle tänne ohjetta siitä tyynynpäällisestä.
Ostin 50cm ,150cm leveää kangasta.Kun halkaset kankaan saat kaksi tyynyä.Lisäksi kaksi ihan tavallista vaaleanpunaista tyynynpäällistä,tai kangasta.
Halkaistu kangas 50x70cm rypytetään leveämmältä puolelta(70cm)molemmilta sivuilta ja keskeltä.Voit tehdä myös useamman ryppynauhan jos haluat. Levitä rypyt tasaiseksi.Valmis koko on 39x50cm.Nyt leikkaa valmiista vaaleanpunaisesta tyynyliinasta saumareunat pois,saat pitkän kangaspalan.Leikkaa siitä rypytetyn kankaan kokoinen pala.Varmuudeksi vaikka sentin kanttiinsa leveämpi.Ompele nyt kangas rypytetyn kankaan päälle reunoilta ja keskelta suoralla ompeleella. Keskeltä pistin nuppineuloilla kiinni,että pysyy hyvin kuosissa.
Sitten vain toinen samanlainen pala tyynyn takapuoleksi.Muista jättää aukko tyynyä varten.Siksakkaa vielä reunet ja käännä päällinen oikeinpäin.Siinä se on.Tyyny vain sisään ja ompele käsin täyttöaukko kiinni.

Saitkohan selvän.

Ompeluintoa sinulle.
Näkyy sinultakin onnistuvan vaikka minkälainen työ.Tuossa sohvassa olet tehnyt valtavan työn,mutta kaunis se on.Itsekin olen 50-luvun tuoleja ja kiikun päällystänyt,niin tiedän mikä homma siinä on.
Sait minusta vakio seuraajan blogiisi.

T:PikkuBertta