lördag 22 december 2012

Äppelträd

 Jag hade lääänge gått och tittat på denna ljusstake på Ekotorget, förän jag köpte det. Tyckte det var lite dyrt (?!): Hand made by Gullkrona, 3,50€!

                                            
 Den var lite uttärd i färgen, som synes, så jag tvättade och oljade den innan ljusen och äpplena kom på plats.

Jag antar att modellen till denna stake kommer från skärgården, österbotten eller...?

Nä men, nu har jag inte tid att sitta här, för jag har tusen bestyr ännu - som säkert mången av er också! Kram på er alla goa (jag har hiskeligt svårt att kommentera era bloggar, för det tog nu EN HEL TIMME att posta detta inlägg, för min dator funkar inte skapligt. Får vänta och vänta på alla kommandon)!

21 kommentarer:

Tinas bo sa...

En liknande ljusstake har min mamma. Har alltid haft ett öga på den, men hon vill inte ge mig den!! Hrmmm

Superfint med äpplena.. :)

Önskar dig och din familj en riktigt GOD JUL!!
Varma kramar
Tina

Solveig sa...

Oj, denne var da bare utrolig tøff! Liker ting som er utenom det vanlige;o)))
Stikker innom for å øsnke deg og dine en nydelig jul! Blogges videre i 2013;o)))
Juleklem fra Solveig

Maanvaiva sa...

Oikein kaunista joulua!!

Fågel Blå sa...

Såååååååååååååååå fin den va!
Önskar dej en fin God JUl!
Kramar Kathrine

helle sa...

Vil bare ønske du og din familie en rigtig god jul Pia!

Fed lysetage, btw!

Kram Helle

Vitt hus med svarta knutar sa...

En riktigt GOD JUL önskar jag dig!
Kram,
Regina

Ett Vitare Hem sa...

Skuttar in och önskar dig en riktig GOD JUL!!
Kram/Lena

STENLYCKA sa...

Jag önskar dig en underbar jul med glädje och kärlek!
Tack för dina varma hälsningar och din vackra blogg!
Julkramar Raina

Rosor och Spetsar sa...

Hej på dig, vilken inspirationskälla du är.Gillar din äppelljusstake och vilken underbar adventsljusstake du ha bra sätt att återanvända gamla möbler.
Ha nu en riktigt God Jul
Kram
Annelie

Rosa i huset i vitt sa...

GOD JUL
kram Rosa

Nyanser av vitt sa...

Tittar in för att önska dig en mysig julafton.
GOD JUL
Kram Agneta

Anette Ryan sa...

Hej där & God Jul Pia!
Missade helt detta inlägg som så många just nu. Mamma min bor ju i mitt arbetsrum där datorn står så det blirinte alls lika frekvent besökande på bloggar och att titta runt samt använda datorn. Känns som om jag bara slöar om jag sitter där. Är ju också hennes rum nu liksom. Ja fast det är klart lite "slöande" blir det ju när man sitter här.
Fin stake, har aldrig sett något liknande tidigare. Kul med äoolena, men hur länge håller de sig?
Här har vi precis firat klart vår julafton och barnen har äntligen slocknat efter en lååång och "upphetsande" dag, massor med paket och godis. Nu väntar de på att den Australiensiske tomten ska komma över natten och lämna paket i deras stora strumpa vid sängen. Ja du vi firar i dagarna två som värsta kungligheter!! Så på annandagen vilar jag och inget annat. Men imorogn så är det bara strumpan på morgonen och så åker vi till svågern och hans familj där alla träffas och äter jullunch. Trevligt umgänge och så får barnen mer presenter från mostrar och fastrar och kusiner.
Ha en härlig julhelg du också.
Många kramar fina Pia!
Kram Anette

Vardag och flärd sa...

Fin äpplestake! Hoppas du får fart på din dator!
God Jul på dig!
Kram Eva

Puumuli sa...

Ha en fin fortsättning på julhelgen!

Önskar
Sari från Puumuli

Monica sa...

Förstår att du blir smått sur då datorn inte funkar..
Men en riktigt god fortsättning på helgen önskar jag dej.

Monica

Connys Cottage sa...

Liebe Pia,

ich sehe du hattest ein schoenes Wehnachtsfest. Gaz bezaubernt sieht es bei dir aus.

Sei lieb gegruesst von Conny

Black Iris sa...

En så jättefin stake du lagt beslag på..
Jag vet hur det är att försöka blogga med dålig täckning. Just nu är jag i torpet och när jag snart klickar på publicera så kan jag gå ut och dirka medans datorn jobbar.
Ha nu ett riktigt fint slut på detta året..

Kram Maidi

helle sa...

Er på blogrunde med nytårsønsker og naturligvis skal du også have et Pia....GODT NYTÅR!!

Kram Helle

STENLYCKA sa...

Tack för alla underbara inlägg under året och alla rara hälsningar!
Önskar dig ett Gott Nytt År och all lycka till dig!
Stor Varm Nyårskram!
Raina/Stenlycka

Kamomilla sa...

Hej !
Jag har mailat åt dig!!

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Vilket fint äppelträd, har aldrig sett ett sådant förut.

Kram