onsdag 3 oktober 2012

Mys i mörker

 Ljusslingorna har tagits fram hos mig. Det är så dags. Och de är visst inte JULljus, utan året-om-ljus!

 I detta gamla rörskydd (?) satte jag också en ljusslinga.

 Ljusslingorna ligger i en bur (som synes) på en bädd av silvergirland. Det är så mysigt med lite, lite ljusglimtar nu, när dagarna blir kortare och mörkret faller på...BUUU!

Och allt detta vid gårdsingången till vårt garage. Obs! Solparasollet står kvar och väntar på sommaren som aldrig kom...

14 kommentarer:

Vitspets sa...

Jättefint och mysigt på kvällen med tänt ljus
Ha en bra dag
Kram Karina

Tinis vita hem sa...

Fint! Fågelburen är helt ljuvlig, likaså madonnan och bordet :)
Ha en fin dag!
kram Tini

Vardag och flärd sa...

Så fint med slingor i det gamla "rörskyddet", det är så roligt med alla slingor man kan placera på olika ställen för att få det mysigt!
Kram Eva

Fågel Blå sa...

Härliga bilder från dej så fiffigt att sätta ljusslingan i ett gammalt rör!!!!
Det skall vara du som kommer på nåt sånt!
Super!!!!!!
Ha en fin vecka
Kramar Kathrine

Rosa i huset i vitt sa...

Vad fint det blev .
ja man kan ju sätta ljusslingor nästan var som helst

kram Rosa

Anette Ryan sa...

Hej! Åhh vilken ide du just gav mig!! Nu vet jag vad jag vill göra med min fågelbur som bara står där och aldrig riktigt blev något av. Jag ska köpa en ljusslinga och vira runt den eller lärra i botten. Så smart.
Helst skulle jag vilja åka NU men det går inte för dels är det kväll, klockan är straxt efter 20 och även om affären skulle vara öppen så är jag solo hemma med ungarna så det går ju inte för sig. Mannen har dragit i väg på biltävlingar igen. Han gör det varje år denna tid, det är visst en tradition säger han till mig, pytsan säger jag ;)
Tack för gtora grattis hälsningen. Ja du kaffet är toppen, så bra att vi druckit upp testpaketet och nu står jag utan. Han inte ut idag för att handla nytt så nu sitter jag här med skägget i brevlådan. Får se till att åka in till "byn" imorgon så att jag kan få mig en riktig kaffe imorgonkväll. Det förtjänar jag säkert efter en hel dag själv med trollen.
Kram Anette

Monica sa...

Vårat solparasoll finns också ute ännu... ei koskaan tiedä när solen lyser igen ;)

Vet du, min ikea ljuslykta så den fanns på ljusavdelningen, åtminstone i Vanda Ikea. Jag såg nog flere av dom på kruksidan. Men de är inte riktigt lika. Men s*itsnygg är den.
Gillar mycket skenet.

Ha de bra
Monica

Så Vitt Jag Vet sa...

Helt härligt med ljusslingor.. Du har gjort det så fint ! Kanske man borde plocka fram.. Ingen skulle se här uppe i skogen..
Kraam
Sanne

Irenes tavlor sa...

Klart vi ska ha ljusslingor, här lyser det också...fast inne, så mysigt. Dina lysande ideer ute måste vara superfint när det blir mörkt.
Tack för att du sprider ljus...kram

Mia -Willa Oliviasta sa...

Meidän varjo taisi olla auki 2 kertaa:( Ei ollut kesää, ei.

Mäkin olen jo laittanut täällä vähän "joulua";) Ehkei ihan vielä tarvis, muttakun se tuo niin mukavasti tunnelmaa:)

Mycket annat & lite betong sa...

Håller med, ljusslingor kan man ha året om. Så fint med rörskyddet på väggen!
Det var en söt liten fotboll i er soffa!

Kram Agneta

STENLYCKA sa...

Önskar dig en superduper helg!
Njut oavsett om det regnar eller ej!
Stora Kramen från mig!
Raina

Black Iris sa...

Ja, nu börjar man tända upp både här och där.. Jösses så tidigt det blir mörkt på kvällarna nu..

Kram på dig
Maidi

Thanh Le sa...

Beautiful colors
I like this style

--------------------------------
welcome to my blog
http://www.homedesign9.com/
Interior Decorating, Home Design, Room Ideas