måndag 7 maj 2012

Små fynd från Nystad

 På lördagen åkte vi till Nystad och fann flere loppisar. Äntligen hittade jag igelkottar som var i superbra skick!
 De där två gröna är äldre fynd och med helt lösa taggar.

 Och gissa blev jag glad då jag råkade på dessa geléformar för några euro?! Gelé gör jag ju inte, så vad skall jag med dem till då?

Ölstopen är handgjorda på Åbo Medeltida marknad - också ett loppisfynd - och dem vill jag ha att dricka öl ur ute på gården (i mitt sommar/utekök). Loppandet var ett riktigt trevligt görande, en regning lördag!

16 kommentarer:

Elsa sa...

Kivat löydöt!

Aurinkoisin terkuin,
Elsa

Livet på Vestergård sa...

Fina fynd! Äldsta dottern meddelade i går att hon ska åka till Åbo på medeltida marknaden i sommar :) Det låter väldigt intressant!
Kram Kicki

Livingroom sa...

Fina fynd. Gillar igelkottarna...de är så söta. Geleformerna har en fin form - så de kan bara vara vackra...

Fågel Blå sa...

Så fin saker som fick följa med hem!!!
Superduper!!!
Ha en fin vecka
Kramar Kathrine

helle sa...

Det var nogle superlækre fund, må have været nogle gode loppiser!

Hav en fin uge!

Kram Helle

Elzie sa...

Vilka fynd du gjort. Gillade dom där geléformarna.
Och din makes dukning vid valborg gillade jag också, haha. Han har ju fantasi i alla fall!!
Ha en fortsatt fin måndag.
Kram Elzie

Vardag och flärd sa...

Härliga fynd du gjort och så mysigt att dricka öl ur de vackra stopen, olika är ju alla, det är fint!
Kram Eva

Tinas bo sa...

Vilka fina fynd!!
Såna där iglar letar jag förtvivlat efter!!!
Puddingformarna och stopen är oxå superfina!!

Kaaaam Tina

Monica sa...

Fina fynd igen,
skall bli roligt att se vad du gör av geleformen...
Eller kanske du kan dricka öl ur den också ;)

Ha det bra
Monica

Chokladvillan 1910 sa...

Vill ha igelkottar !!! Såå fina & praktiska ;)
Ha en härlig vecka !
Kram Anki

Vitspets sa...

Super fynd vännen ...
Kram Karina

Maanvaiva sa...

Mä olen nähnyt tollaisia siileja vaikka missä, mutten ole keksinyt mitä niillä tekis joten en ole ostanut..no nyt sitten tiedän! :P

Anette Ryan sa...

Förlåt en oinvigd. Men vad har man igelkottarna till? Har de något specifikt syfte eller är de bara smarta att sätta kort i?
De där geleformarna trodde jag först var för att göra "plum pudding/ christmas pudding" för den smeten hälls ju i en form som man knyter handduk om (som lock) och så i en stor kastrull på spisen full med vatten och sedan kokar man "kakan" där tills den är klar, runt 4-5 timmar senare. Men att det var för gele hade jag aldrig gissat.
Du hittar så mycket skoj saker på dina loppisar, riktigt utbildande att kika in här:-)
Kram vännen och ha en underbar vecka.
Anette :-)

Sabina sa...

Alltid fina fynd hos dig!!! :-)

Rosa i huset i vitt sa...

Härliga fynd du hittat
Ha det bra
Kram Rosa

STENLYCKA sa...

Vilka härliga fynd och vad fina igelkottarna var. Jag är så himla svag för ljust dessa vassa små filurer, tror jag har fått ihop ett tiotal i min samling. Brukar ha dem att sätta placeringskort eller något annat kul när jag dukar bordet för gäster.
Ha en fin kväll!
kram Raina