måndag 12 december 2011

Skumma bilder

Jag har nog visat den här ängeln tidigare, men jag visar den igen (i brist på annat).

Bilderna blir så förbaskat skumma, då jag inte är hemma på dagtid för att kunna fota, och fastän jag vore, så är det ju ganska så mörkt dygnet runt nu.

Sorry, glömde snygga till stolsdynorna!

Denna ängel är ett av mina bästa loppisfynd ever. Den ser så äkta babylik ut (uh, låter det nu som lik, ett lik?), alltså den ser ut som en riktig baby!

Fädäng! Ser ni kransen? Nu sticker den inte mera i mina ögon!!! Bara i min dotters, för hon är julmänniska upp till fingerspetsarna och tyckte att det SKALL vara RÖTT till jul. Kan hända, men det var fel färg på det röda.

25 kommentarer:

Vitspets sa...

Godmorgon vilken stor ängel har aldrig set nått (lik) :-) Jättefin . Såå fin kransen blev Ha en bra dag Kram Karina

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

så bedårande vackert du har det..trevlig vecka på dig..'

Kramizar

LantlivsAnette sa...

Åhhh så fint du har det i varje vrå..och vilken söt ängel..
Ha nu en fin vecka
Kraaam Anette

Maanvaiva sa...

Vauuu! Mistäköhän se enkeli sinne lensi? :)

Cheri sa...

Kaunis leijaileva enkeli. Juhlavan näköistä, kun on kaunista ei pimeyskään haittaa.
Mukavaa viikkoa!
Cheri

STENLYCKA sa...

Ängeln var så läcker förstår att det är ett kanon fynd.
Du har så underbart i ditt hem och kransen är så vit och fin.....
Önskar dig allt gott denna måndag!
Kram Raina

Mama Rosie sa...

Eipä sitä päivänvaloa kovin montaa tuntia päivässä enää ole. Minusta sinun kaunis kotisi ja ihanat yksityiskhdat pääsevät paremmin esille ja edukseen, kun ne heijastuvat tummaa ikkunaa vasten.

Jotenkin nyt se kranssi näyttää enemmän sinulta kun se on puettu valkoiseen. Osta ihana punainen huulipuna, eiköhän se riitä siitä joulunpunaisuudesta :=)

Kramar, Rosie

Nyanser av vitt sa...

Du har det så fint hemma Pia. Tack söta för dina fina ord om änglahästarna.
Ha en fin måndag.
Kram Agneta

Tinis vita hem sa...

Mysigt ser det ut! Jag tycker oxå att kransen är bättre utan det röda :)
Ha en fin vecka!
kram Tini

Sanne sa...

Dear Pia,

your room looks sooo cosy with all the lights...best time of the yera inside...

Wünsche dir einen schöne neue Woche , viele Grüße,

Sanne

Zinkhjärtat ♥ sa...

Ja det är verkligen svårt att ta kort den här årstiden. Det är ju numera mörkt och skumt även på dagen:)!
Stor Kram Annelie ♥

Mia -Willa Oliviasta sa...

Aivan upeat enkelit, en ole ikinä nähnyt noin isoja.

Pimeää, pimeää... Tosin kotisi näyttää hyvältä valaistuksessa kuin valastuksessa :)
Näin joulun alla se menee jotenkin kynttilöiden kanssa, mutta tammikussaa olen jo aivan kypsä tuohon pimeyteen :(

Tuo kranssi on kaunis noin valkoisena :)

Sussi sa...

Vilken söt ängel! Du har det verkligen mysigt hemma hos dig. För mig så gör det inget om det finns lite röda inslag...men i lagom mängd!
Kram
Sussi

HOUSE of MANDY sa...

Vilken tuff ängel.

Jag har samma problem.. det blir ju mörkt så fort nu för tiden så det är svårt att ta bilder i dagsljus.

Ha det fint.
Kram Amanda

Unknown sa...

Hej Pia, detta är en jättefin blogg. Trevliga texter och fina bilder! Ska visa den till Kariina oxå.

hälsn. Timo

Kamomilla sa...

jag tycker du får in riktigt bra med ljus i dina bilder! jag förstr att du tog bort det röda från kransen- det var ju verkligen inte du...

Monica sa...

jasså det blev då så att det röda åkte ut innan januari ;)

Ängeln är tuff, det ser säkert roligt ut utifrån när ängeln tittar ut...

Mitt hököga såg också att jag har likadan ram som den du har under klockan.
Min har ännu bara butikens barnbilder i den... Lat, latare, latast...

Ha det bra
Monica

by JODY sa...

Ett litet tips, fota allt du kan och ser och kommer över på helgen, och sen sprider du ut det under veckan :)

Tinas bo sa...

Alltså jag tycker inte dina bilder är skumma!
Underbara bilder, du har det sååååå mysigt!!
Och du har rätt, kransen ser bättre ut nu!! hihi
Ängeln är underbar!
Har en liknande på balkongen, men den är inte på långa vägar så vacker som din!!

Kraaam Tina

Anette Ryan sa...

Så du ändrade kransen. Den ser fin ut men du kan väll fota den och skriva om den som ett nytt inlägg. Du säger ju att du behöver ideer ;)
Jag gillar den lite knubbiga ängeln som svävar ovanför ditt supermysiga vardagsrum/soffhörnan. Min tanke går dock direkt till att ...bara hon inte ramlar ner!!! Men sån är jag ;-)
Kram på dig Pia!
Anette

STENLYCKA sa...

Lusselkramar på dig ♥
Raina

Anonym sa...

*storgråter* :'(( Rött ska det va!
-Natalie

Anonym sa...

*storgråter* :'(( Rött ska det va!
-Natalie

Anna sa...

TACK Pia o Natsku, ja fick en helt underbar gåva! HUR ska jag våga hänga kransen upp på min dörr i min pulsu trappuppgång? Ja vill int att nån tar den :( Den är så fin!! kramar!

p.s. sori Natsku men dendär vita rosetten är nog SÅ fin, även om nog rött är julens färg, jag vet.. :)

Connys Cottage sa...

Liebe Pia,

dein Engel ist so wundervoll.Was fuer eine Bezaubernte Dekoration!

Sei lieb gegruesst von Conny