måndag 7 november 2011

Vintergrönt

Röda hyacintlökar i ett glöggset. Man lär nog få vänta, att dessa lökar växer - de är nämligen plast.
Jag har haft den här självgjorda kronan ute nu i ett år, för att få det rostigt, men inte har det rostat så mycket, som jag hade önskat. Och tålamod saknar jag, så det fick vara.

Smakade på årets "Blossa 2011" glögg med kaffesmak, men tyckte inte den var något extra. Fjolårets Dufvemåls (?) cholkad glögg, tycker jag är toppen!

Ja, vintergrönt, skrev jag: mossa och hyacinter (om också mina lökar är konstgjorda)!

12 kommentarer:

Helena sa...

Glögg har jag inte premiär druckit ännu. Har sagt att jag ska vänta till första advent, men vet i sjutton om jag fixar det :) Din krona är jätte fin, rostig eller inte! Ha en fin måndag. Kram Helena

Connys Cottage sa...

Meine Liebe Pia,

die krone ist so schoen Romantisch.Ich liebe deine Krone.Wie geht es dir?

Sei herzlich Gegruesst von Conny

Angelica Little Corner of Crafts sa...

ÅH kronan är SÅ fin!!!!

Tinas bo sa...

Rostig eller inte, kronan är jättefin!!
Man ser inte att lökarna är av plast, så hade du inte skrivit det så... hihi


Bamsekram Tina

Tinas bo sa...

Ps. Jag dricker inte kaffe, så det låter lite vidrigt med kaffeglögg... hahahaha
Nä, tacka vet jag vanlig hederlig glögg!! :0)

Kraaaaaam

Elzie sa...

Åh, helt perfekt med såna lökar. Tål inte hyacinter så dom vore perfekta för mig. Undrar om dom har såna här i landet?!?!
Nja, den där glöggen låter inget vidare. Gillar inte fjolårets blossaglögg heller. Kanske den du nämner är bättre?
Fint vintergrönt har du gjort.
Ha en fin kväll.
Kram Elzie

Rosor och Spetsar sa...

De ser verkligen äkta ut dina hyacintlökar, jag har också konstgjorda hyacinter eftersom jag inte tål de äkta pga av astma.
Tur att de oäkta finns o de klarar sig ju länge också.
Fint med mossa och vilken vacker krona du gjort Pia.
Kram
Annelie

Anonym sa...

Javisst. Jag hatar kaffesmak, men än då jag köpte den Blossa -11 också. Maken får dricka den. Jag är varje år tvungen att köpa Blossa. Det är ju MUST, men alltid jag måste säga, att vanligt glögg är den bästa glögg.
Och vet du, jag är här igen ;)

Anette sa...

Halloj Pia
Tack för din kommentar.
Så fint du gör ,åh kronan du gjort är ju helt ljuvlig va duktig du är :)
Ha en skön kväll.
Kramen Anette

Monica sa...

Jasså hon har börjat glöggsäsongen.
Har hört lite negativt om Blossa i år.
Tror jag boikottar den och tar den traditonellare versionen.

Jo du,
jag jobbar inom DEN branshen ;)

Men gissa hur den jä*la kakan såg ut när jag tvärnitat för en paketbil(en idiot)några kvarter innan jobbet.
Kakan fanns helt i ena hörnet på Tuppeware fraktlådan... TRAKTOR i uppförsbacke :))

Men idag har lilltrollet kommit hem från "storkboet" och valtakunnassa kaikki hyvin.

Ha det bra min venska ven ;)
Monica

Zinkhjärtat ♥ sa...

Plastlökar kan också vara vackra:) Du har gjort ett snyggt stilleben!
Stor Kram Annelie ♥

kiki sa...

Lovely! I have to put my bulps in so that they will get their blossoms until christmas!
Kiki