måndag 17 oktober 2011

Ny tapet och väska

Vad tycks om den här nylanserade tapeten?
Den varierar från rulle till rulle, så att man skall få ett levande intryck.
Hah, det är pappas vedtrav som sträcker sig flere meter över golv och vägg i ladan på landet. Förr var den så rak och slät, att den var lika jämn som en vägg! Men ett fint konstverk är den ju, traven?!
Helt plötslig en dag, kom min väninna med den här väskan till mig! Hon har sytt den av Ikeas kökshanduk!Och så har hon broderat min initial på väskan, med sin fantastiska symaskin (som hon har gått i skola för, för att kunna använda alla fina finesser)! Tack, min kära vän!

18 kommentarer:

Monica sa...

Duktig pappa du har, och snyggt radat. För det är också en konst, att få raden att hållas....
nimimerkillä, kokemusta on ;)

Vilken fin väska du fått,
tänk om man hade en sådan symaskin!!

Ha det bra
Monica

Livingroom sa...

Ernst brukar ju oxå stapla ved i stora travar bara för att de är så fiina....:)
Vilken snäll vän du har. VAr just på Ikea och de hade jättefina kökshandukar med broderier som jag skall sy dynvar av... gå och kolla in dem...

Christina sa...

Har också staplat ved i helgen, men det blev inte lika snyggt som din pappas! Var så trött på det till slut så det sista kastades in i vedboden!/Christina

Vardag och flärd sa...

Vilken ljuvlig väska, fin vän du har som gör sådant till dig!
Kram Eva

Fågel Blå sa...

Vilken super fin tapet kan man beställa den hos dej???
Ler!
Vilken super duper fin väska!!!
Vilken otroligt duktig tjej!
Ha en fin vecka!
Kramar Kathrine

Renée sa...

Vilken underbar vän du har som gör en väska till dig! Jättefin, KRAM!

Anette Ryan sa...

Vilken luring! Jag trodde att det var tapet och tänkte att det kan ju vara kul...kanske. Fast jag skulle inte vilja ha den. Finns så mycket roliga och knäppa tapeter idag :)
Men helt klart gillar jag den äkta varan som ju ändras med tiden så att säga!
Fiffig väninna du har som syr väskor av handdukar.

Ha en fin vecka.
Kramis Anette :-)

Mina Gouldsamadiner sa...

Vilken häftig väska.Vilken underbar idé...
Kramiz.

Anonym sa...

Jag älskar den där väskan. Jag nästan trodde att jag kan också görä sånt men då vaknade ja jag ;)

Mycket annat & lite betong sa...

Vilken bra tapetidé! Du får börja tillverka! Min dotter tänker köpa en tapet som ser ut som korrigerad plåt.

Väskan var ju jättesöt. Kul idé den också.

Ha det bra!
Agneta

Rosor och Spetsar sa...

Vilken härlig fondvägg det hade varit om det var en tapet, levande konstverk.
Vilken läcker väska du fick.
Och vilka fina saker från din mammas mosters hem, kul när sakerna i hemmet har en historia man känner till.
Vet du hur jag gjorde mina julprydnader - jag hamrade ut kakformarna som jag sen dekorerade - riktigt roligt pyssel faktiskt,
Ha det bäst
Kram
Annelie

Cheri sa...

Olen aina ihaillut noita mahtavia puupinoja, meilläkin naapurin papan pinot ovat epäinhimillisen suoria. Laukku on myös upea!

Black Iris sa...

Var får man tag på såna vänner som kommer med så fina gåvor??
Just dig skulle jag vilja ha här hos mig just nu..
Jag har ett fönster som jag inte vet vad jag ska göra med och jag vet att du hade kommit på något jättebra..
Jaja, jag får väl komma på något själv.

kram Maidi

Irenes tavlor sa...

oj jag trodde det var stenplattor som blivit tapetmönster..lurad...snäll väninna som gjort en sådan fin väska..kram

Tinas bo sa...

Hahaha mig kunde du inte lura!! :)
Men det är en tjusig träklabb-vägg!! :)
Vilken jättesöt väska!!
kan tänka mig att en sån symaskin är invecklad.

ha en fin vecka
Kramis Tina

Lisbet sa...

Jag tänkte genast: Den tapeten vill jag ha! Jag tycker det är så vackert med vedtravar och de doftar så gott. Äsch, det var inte på riktigt. Men en idé för en tapettillverkare vore det ju.

Ha en fin vecka!

Connys Cottage sa...

Meine liebe Pia,

wie wundervolle die Tasche.Sie sieht seeeeeehr huebsch aus.Sei lieb gegruesst von Conny

Så Vitt Jag Vet sa...

Vilken charmig väska.. Fin vän du har !
Kraam
Sanne