onsdag 26 oktober 2011

Ack härliga mörker!

Visst älskar jag våren, mer än någonting, men nog är denna årstid också så underbar och mysig med sitt mörker, då man får tända levande ljus! Stora byttan fick jag av min arbetskamrat, som hittat den i skogen (ett använt uteljus). Och så smått rostiga rivjärn - once again!
Madonnan ser ut att be: "bespara mig från detta"!
Gamla lampskärmen har fått återgå till sin tjänst...
Köpte på Ikea den här granen och limmade sedan lärkträdskottar med limpistol i den.
Min nalle från södra Tyskland, med min mössa som jag hade som baby, sitter på verandan och kollar hur pellisarna skall överleva den kommande vintern.

19 kommentarer:

Maanvaiva sa...

Heh! Mistähän Sä niitä ideoita saat! Aivan loistavat kynttiläjutut.. :))

Så Vitt Jag Vet sa...

Ny funktion för rivjärnen...Tufft och mysigt... Det behövs absolut ljus i detta mörker...
Bra storlek på Ikea granen.. Kanske jag behöver en likadan... För den barrar ju inte.. Tack igen för dina härliga tips...
Väskan du undrade över i mitt ett inlägg är en SIA väska som jag hade turen att få köpa på en ystävyysmyynti...
Kraam
Sanne

Cc sa...

Å så fint och mysigt, gillar lampetten ovan madonnan. Så vacker. Kram

Fågel Blå sa...

Du är så påhittig!
Snyyygt!!!
Och lilla nallen med den lilla mössan.. så söt!!!
Hoppas du får en fin dag!
Kram Kathrine

helle sa...

Hvor fint det ser ud med lys i rivejernet, den ide har jeg aldrig set før....vil kopiere!!!
Kram fra Helle

Vardag och flärd sa...

Hösten är nog den årstid som jag njuter av allra mest. Jag tycker det är så ljuvligt även om jag avskyr mörkret när man ska iväg till jobbet. Dina ljusarrangemang är så fina och det ser så rofyllt ut. Nallen har jag en liknande i blå färg, så fint den blev med lilla mössan.
Ha det fint!
Kram Eva

Sanne sa...

Dear Pia,

it really looks a little bit like christmas...
sooo beautiful !!!!!!

Have a nice day,

best wishes,

SAnne

Kickan Style sa...

Jätte tufft med ljus i rivjärn... borde försöka samla på mej ett par!!

Ha en fin dag!
Kristina

Anette Ryan sa...

Gillar rivjärnen skarpt!!haha

En gång (när jag inte hade så mycket att göra) så målade jag kottar på ett träd röda till julen då vi inte hade några julgranskulor. Det var typ ett lärkträd med miljoner kottar på och det tog lååång tid innan den "julgranen" var klar kan jag lova. Jag kom att tänka på detta då du nu limmat fast kottar på ett kottlöst träd ;-)
Kram på dig !
Anette :-)
PS Tac för att du tar dig an och är nervös för mig inför vår flytt på lördag. JAg gillar verkligen ditt engagemang Pia. Härligt. Jag kommer att känna din hjälp & stöd i cyberrymden nu på lördag.

Monica sa...

Nu har du något som jag också kan laga, ett rivjärn med ljus ;)
Det är som en beskrivning på mej själv :))

Tackar för berömmet om mitt täcke, nu skulle jag bara villa sy INTE JOBBA!

Ha det bra i ljus skenet
Monica

Tinas bo sa...

Skandalöst snyggt!! :)
Flitiga Pia! Du är bara så fiffig!!
Skulle aldrig ha kommit på ide'n att limma fast kottar i en gran!!! hahaha TOPPENIDE'!!
Granen är ju härlig!! Är den äkta?
Den storleken skulle passa perfekt hos mig!!:0)

Och tack söta gulliga du för dina underbara kommentarer hos mig!
Love u❤

Bamsekram tina

Rosor och Spetsar sa...

Snacka om att du är kreativ, vilken härlig rivjärnslampa du gjort och kakformar som ljusstakar - helt underbart. Gillar när saker används till nåt helt annat än vad de är avsedda för.
Blir alltid så inspirerad när jag kikar in här
Kram
Annelie

h.espe sa...

Hei, og takk for koselig hilsen hos meg!

Så flott blogg du har, med masse inspirasjon - titter gjerne innom igjen!

Ønsker deg en fin kveld videre!

Hildegunn ♥

pysseltanten sa...

Vilken mysig blogg jag sprang på här i Bloglandia...:)) Måste säga att jag har gjort en fönsterlampa av ett loppisfyndat VITT rivjärn...:))
Nu ska jag kika vidare här hos dej, du har ju huuur mycket ideer som helst!
Kraam Git

Systrarna Hjertén sa...

Läcker med rivjärnen, gillar blockljusen i kakformarna också!

Mvh
Frida

freddesvitahem sa...

Hej kära du!
Gud vilka uppfinningar du kommit med.
HÄRLIGT!
LOVE IT.
Satt och tittade extra noga och blev så sugen..
Vi som renoverar köket behöver nya lampor till barbordet så smånoingom och här har jag verkligen hämtat tips.
Massor med varma kramar
Fredde

Hulda sa...

Så stilig å sette lys i gamle rivjern. Virkelig dekorativt ble det! :) -Husfruas Memoarer-

Anette Ryan sa...

Kära Pia kan du vidarebefodra detta till din prominenta väninna?

Dear Queen!
Thank you for sending me a note through your friend Pia I'm so honored. I was sorry to hear that you could not come for a visit to my humble house and have coffee on Wednesday, but hey next time your in town tell your people to schedule you in for a visit, my cinnamon buns (kanelbullar) are to die for.
Yours Sincerely,
Anette Ryan
PS Please feel free to add yourself as a follower to my blog where you will get updates about the house progress!

Black Iris sa...

Nog för att jag har mycket ideer men du inspirerar verkligen mig.
Tusan vad fint du gjort med alla rivjärn, bakformar och ljus.
Du får ursäkta men jag kommer nog att härma något av det.
Jag tror att du fungerar ungefär som jag gör: Vi kan inte se en enda pryl utan att fundera på: Vad kan jag göra med den tro? =))
Jag ska kolla på adlibris om de har de böckerna du tipsade om och tack för det tipset.

Kramen Maidi