lördag 14 maj 2011

Hälsningar från Nice och Monte Carlo

Åh, en så fin resa vi hade! Gott att äta och dricka, massor att shoppa!


Kändes riktigt uppfriskande, för en sådan här "vitälskare," att få se lite färger omkring sig!



Santé, salut, cheers! Det var över 25 grader hela veckan, så det gällde att se till, att vätskebalansen var i skick!


Här skålar vi på beachen i Nice.


Jag är tokig i stenar. Det var svårt för mig, att slita mig loss från den här platsen, skall ni veta!


Jag har aldrig varit i någon sådan stad, där jag sett så många inrednings affärer, som i Nice. Eller så råkade jag ha ögonen öppna denna gång?

16 kommentarer:

Mia -Willa Oliviasta sa...

Oi, kun ihania kuvia:)
Ja mikä ranta, näytti aivan kuin se olisi tehty ihan kuvausta varten -niin täydellinen ;)

Så Vitt Jag Vet sa...

Vilka stränder du varit på... Jag förstår din känsla när man ser så många vackra stenar... Jag blir alldeles stentokig när jag ser sådana platser. Nog är det alltid intressant att besöka nya platser..
Vi håller tummarna i kväll!
Skönt veckoslut till dej!
Kraam
Sanne

Hanna sa...

Ihanat maisemat ja tuo CF:n kauppa on ihan huippu! Täytyypä suunnata joskus tuonne kulmille.

Sanne sa...

Dear Pia,

in my thoughts I´m with you in france !!!!! Love it...have a great time there !!!!!!!!!

Best wishes, á bientot,
au revoir,
Sanne

Kamomilla sa...

Nej men...åh vilken resa du varit på!! Rena himmelriket!

Fågel Blå sa...

Åhhh så mysigt ni måste ha haft!!!!
Och vilka affärer!!!!
Hoppas du får en fin Kväll!
Kram Kathrine

Zzz sa...

Olipa kiva reissu.

Se tuoli & pöytäkuva väreineen näytti mahtavalta :)

Systrarna Hjertén sa...

Men va läcker med alla färgglada möbler, lite så föreställer jag mig dotterns lekstuga som är på gång...

Mvh
Frida

Mama Rosie sa...

Mmmm... Etelä-Ranska toukokuussa, ihanaa kevät kun on siellä pidemmällä kuin täällä. Ensi kerralla mä voisin tulla mukaan vaatehuoltojoukkona. Mahtavia kuvia!Olisi kivaa ehtiä istumaan kupposen äärelle. On niin paljon tapahtunut...

Rosie

Anonym sa...

Hejsan!
Itselläni ei juurikaan ole ollut mahdollisuutta matkustella, joten toisten matkakertomukset ovat niin lumoavia. Kivistä tulee mieleeni lapsuus, kun isäni toi Sliten kaupungista minulle kiviä kuin kananmunia. Tuon rannan kokoelmista voisi perustaa sisustuskivikaupan.
Vaikka olen hyvin konsevatiivi värien suhteen, niin kuvasi värikkäät kahvilatuolit saivat innostuksen pintaan. Ehdotin oitis esikoiselleni,että hommaa tulevaan kotiinsa erilaisia vanhoja tuoleja ja maalaa ne oikein kirkkaiksi. sopisi erinomaisesti, kun on muuten kovin mustavalkoinen maku hänellä.
Matkasi on varmasti ihana. Kunpa joskus pääsisi :)
Toiveikasta toukokuuta sinulle!

Louise sa...

Låter som ett resmål man absolut borde se!! Roligt med lyckade semesterresor!

Essi sa...

Välkommen tillbaka, längtar redan på att få se några till bilder från din resa :D

Connys Cottage sa...

Hallo meine Liebe,

Du hattest sicher eine wundervollen Tag.
Das Kaffee sieht toll aus und am Wasser na haette ich mit dir gernen einen Schluck getrunken...lach

sei ganz Herzlich Gegruesst von Conny

Monica sa...

välkommen tillbaka!
Och vilken resa du haft, fina bilder.
Jag tyckte också om de granna stolarna. Det är sådant man tycker om, men vill inte se på hemma..
Tog du inga stenar hem alls...

Häls. Monica

Black Iris sa...

Åhh nu suger det i restarmen igen... Där har jag också varit. Vi bilade runt hela rivieran och det var så ljuvligt.

Kram Maidi

Vardag och flärd sa...

Halkade in på din blogg av en händelse, härligt inspirerande! Och tänk att just idag har jag bokat en resa till Nice med hela min familj, jag bjuder dem i september. Har varit där tidigare och längtar tillbaka.
Kram Eva