söndag 13 februari 2011

"Lasering"

Jag tycker om gammalt och slitet, men, men...Jag tycker inte om blått (trots att det varit min favorit färg i många år, eller kanske just därför). Här har jag nu målat bordsskivan med vatten, blandat med lite vit målfärg.

Så här såg den ut innan.

Så här ser den ut, just efter att den målats med det vita vattnet.

Inte är skillnaden stor efter min laseringsprocedur. Jag tror jag skall måla den lite tjockare vit, men gnida lite stearinljus på de ställen jag vill att skall se slitna ut.
ÖNSKAR ER ALLA HJÄRTLIGASTE 'ALLA HJÄRTANS DAG'!

15 kommentarer:

Monica sa...

God Morgon, och först ett försenat hipphurraa :))
Sen så önskar jag dej också trevlig vändag.

Tänk så bra vi har att fira i våra dammfria hus .... ;)
Ha en bra vecka...
Hälsningar Monica

Zzz sa...

Pöytähän näyttää tosi kivalta jo nyt, hyvää ystävänpäivää :)

Ett Vitare Hem sa...

Åh så snyggt!
Önskar dig en jättefin alla hjärtansdag!
Kram/Lena

Fågel Blå sa...

Hej min vän!!!!!
Åhh så fint du fixat till bordet!!!!
Hoppas du också får en helt underbar
alla Hjärtans Dag!
Stor Kram!
Kathrine

STENLYCKA sa...

Vänner har alltid en plats närmast hjärtat.
De varmaste kramar till DIG på Alla Hjärtans Dag!
Raina

Maarit sa...

Hyvää ystävänpäivää <3

Olivieno sa...

Pöytähän näyttää hyvältä ja tuo utuinen väri on hieno! Hyvää ystävänpäivää!

Så Vitt Jag Vet sa...

Glad alla hjärtans dag till dej oxå....
Jasså
man kansätta srearin på de ställen man int vill att ska bli målade...Borde testa..
Kraam
Sanne

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Jag tror det blir jättebra med en strykning till! Plus lite slit! :)
Ha en fortsatt trevlig hjärtekväll!!

janets home & decoration sa...

Samma projekt har jag med underredet ala symaskin, som skall bli bord till balkongen eller terassen... Snyggt har du gjort det!
Alla Hjärtans Dag...börjar gå mot sitt slut...och jag hoppas du fått ha en riktigt bar och kärleksfylld dag!
Kram fr österbotten

Essi sa...

Tack för tipset ang. stearinljus...de hade jag inga vetat!

Systrarna Hjertén sa...

Lite vitare skulle nog bli snyggt! Vad är det för roliga "ljuslyktor" du har... ;D

Mvh
Frida

Anonym sa...

Bordet blev ju jätte fint Pia!!!!!
Men antar att du är som jag och har lite svårt att trivas med möbler som inte är helt vita:).
Tror att stearin och vit färg kommer göra susen. Visa gärna resultatet när du är klar. Är sååå nyfiken av mig:)

Kram Kram Maria

Vitaboet sa...

Hej min vän!

Nu var det länge sen jag skrev till dig. Har inte haft tid eller ork för bloggen, men nu när vi har köpt hus så känner man hur inspirationen kommer tillbaka lite.

Du har det som vanligt väldigt fint och mysigt, så mycket fina saker. Skulle kunna gå runt i ditt hus i flera timmar och bara titta och få in allt vackert:).

Sen hoppas jag att du mår bra och har det bra, våren är nog på väg nu snart, tror du inte?

Ha en jätte fin dag och helg.
Kram Camilla

Gunillasljusglimtar sa...

Så fint så.... Kram ♥