måndag 7 februari 2011

Dörren har åtgärdats

Tack alla rara, som hjälpt mig och gett mig råd, angående den unkna dörren! Så här såg den ut (ovan), efter att jag klistrat gamla aviser på den. Fult gul.



Jag gjorde som någon skrev; lackade den med vit vattenlöslig lack. Aah, mycket fräschare!


Någon rådde mig att sätta upp lister, för att rama in dörren. "Rama" in, det gjorde jag. Hittade gamla ramar här hemma, som jag målade vita (och som måste lite shabbas ännu...).


Spikade fast dem i toa dörren - och snett blev det, för att använda måttband är ju ALLT FÖR JOBBIGT!!!



För att det blev alltför symmetriskt och "slipat", satte jag några små ramar till. Och flere kan det nog bli, riktigt små. Det är (bla) en sak, som irriterar i mig själv - jag kan aldrig sluta i tid. Jag känner inte till utrycket "less is more" eller "enough is enough".

16 kommentarer:

Zzz sa...

Oi jee, onpas hyvän näköinen...

Ett Vitare Hem sa...

Du så snyggt det blev!
Ha en fin dag!
Kram/Lena

miolann sa...

Lacken gjorde dörren faktiskt bättre. Och ramarna ser kul ut!

Skogslyckan sa...

Så häftig dörren blev! Var inte så snygg när det var så gult, men det var ett bra tips du fick! Ha en fin start på nya veckan!
Kram Pia

Ewa`s Galleri sa...

Dörren blev jättehäftig
ha en bra måndag

Sussi sa...

Jätteläcker dörr....och oj oj oj vilken skillnad det blev med den vita lacken! Snyggt!

Kram
Sussi

Mama Rosie sa...

Tosiaan se muuttui ihan täysin jo pelkästä valkoisesta lakasta, noi kehykset on kyllä just sua! Fantastisk!! Ja suameksi Fantsuu!!
Jos ideoita tulvii, niin voit vapaasti tulla tänne meile toteuttamaan vähän visioita :=)

Ihanaa maanantaita!! Kram och puss också från småflickan
Rosie

Så Vitt Jag Vet sa...

Så tuff din dörr blev... Rolig ide med ramarna...
Du är uppfinningsrik ... Ha det bra..
Kraam
Sanne

Systrarna Hjertén sa...

Japp, det blev mycket bättre med lacken på!

Mvh
Frida

Black Iris sa...

Men så fin dörren har blivit. Ramarna på den är kanon, men hejda dig nu, hihi. Jag är likadan, vet inte när jag ska sluta..
Koftan här nedan blev ju också jättebra. Varm å go på svala sommarkvällar..

Kram Maidi

Anonym sa...

Hi,hi..känner så väl igen mig själv i det du skriver Pia. Jag har också väldiga problem med att sluta i tid:).

Tycker dock att det var bra att du inte slutade för tidigt med ditt dörrprojekt. De små ramarna du satte dit sist blev pricken över iet, utan dem hade slutresultatet inte alls blivit lika fint. Så bra gjort Pia!!!

Kram Maria

Louise sa...

Du uppgraderade dörren ganska rejält ;)

LantlivsAnette sa...

Men himmel så du kan alltså..vad fin dörren blev !!
Och du, koftan i ditt förra inlägg..jisses vad fin den också är..
Ha nu en toppen dag vännen
Kraaam Anette

Mona sa...

Ja men den dörren blev ju så fin! Och vad fin tröjan är - härliga färger.
Kram, Mona

Unknown sa...

Tycker dörren blev alldeles underbar, och den vita lacken gjorde underverk. Har också svårt för att sluta i tid :) men ibland är det så himla kul och när man ändå har ångan uppe så kan man lika gärna fortsätta, snyggt blev det.
Ha det bra!
Camilla

Nina sa...

Oj vad fin den blev! Du är helt underbar när du vågar prova!