torsdag 13 januari 2011

Franciskus av Assisi

Jag minns inte när och var, som jag har skaffat en stämpel, med Franciskus av Assis bön på.

Så när jag nu hade denna trälåda, med vitt lock, måste jag pröva.

" Ge mig mod
att förändra,
styrka att
acceptera
det jag inte
kan förändra
och visdom
att inse
skillnaden".


Eftersom locket ovanpå blev för tunt, måste jag testa också innanför,


vilket blev för tjockt och otydligt!
Men jag vet vad där står och för mig är orden mycket betydelsefulla.



Amen!

11 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Fin text!

Systrarna Hjertén sa...

Bra text och jag tycker det ser fint ut, särskilt det tunna på utsidan!

Mvh
Frida

Kamomilla sa...

Åh vad fint! Vilken härlig stämpel, och med en så fin text. Skulle bli en fin tavla.. Kan du trycka den på ett papper åt mig tills vi ses nästa gång? Pliis? *blink blink*

(ser du mina vädjande bambiögon?)

Så Vitt Jag Vet sa...

Vad fint ditt hjärta blev....Charmigt att ha framme..
Jag har faktist samma stämpel.....
Jag har tryckt en tavla...( Finns på bloggen)
Kraam
Sanne

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej!
Så jättefint det blev! Var har du hittat den fina stämpeln? Har aldrig provat själv....
Stor Kram Annelie ♥

Sussi sa...

Vilka underbara ord! Dom skulle jag stämpla lite överallt om jag hade en sån stämpel!
Kramen
Sussi

Ett Vitare Hem sa...

Åh så fint det blev!
Önskar dig en fin helg!
Kram/Lena

taburetti sa...

Kaunis teksti..:))
Itsellänikin on se kirjoitettuna talteen ylös.
Mukavaa viikonloppua!!
Jaana

Lena Andersson sa...

Ja den bönen är inte dum.
mvh Lena

Olivieno sa...

Kaunis rasia ja teksti sopii hienosti!

Louise sa...

Så sant så!! Skön helg!