söndag 12 december 2010

Granris


Här har jag igen fotat verandan, för jag bytte bordskiva till mina symaskinsfötter. Skivan är en del av ett mycket gammalt bord, som jag hittade i uthuset.

Granrismattorna ( i plast) fick jag köpa av en vän. Tycker de är så mångsidiga i använding, trots att jag inte ännu vet, var jag skall ha dem. Möjligtvis på julbordet?


Så kom jag ihåg, att jag har dessa skojiga skedar, med siffror. Passar bra så här i adventstider i glögg glasen.



Pepparkaksformar har fått ett nytt liv som julpynt. Jag hade gjort en massa sådana (hade dem ute i vattenbad, för att de skulle rosta lite, slog hål i dem för att få dem pyntade med pärlor och kristaller) och for iväg på marknad för att sälja... Jag sålde EN ENDA!!! Det var en liten häst. Kunden som köpte den frågade: "nog får man väl bort det här skräpet, för jag skall ju använda den när jag bakar"!!!!!!!!!? Var 2€ för dyrt pris?




16 kommentarer:

Tina sa...

*förlåt att jag drar på munnen, fnissar* Det där med hästen....

Så OLIKA vi är.

När du hittade den så såg du genast MÖJLIGHETERNA med den. Vad allt man kunde göra av den. Och hon som köpte den av dej såg oxå sin möjlighet....

För mycket med 2e..? Jag vet inte, köper så sällan julpynt före jul.. Dom är så billiga i mellandagarna ;o)... Och jag pyntar sällan till jul så någon kommer att få ärva en stor låda med julgrejer som har prislappen kvar.... *skrattar*

helle sa...

Skeer med tal på!! Cool...

Monica sa...

Alltid roligt att läsa din blogg :)
Blev super förtjust i dina pepparkaks-gran dekorationer. Skulle när som helst betala 2e för en sådan.

Zinkhjärtat ♥ sa...

Jag tycker att ditt julgranspynt var väldigt fint! Skulle kanske inte ge 20€ - jag som tycker att det är såå roligt att pyssla skulle nog hellre försöka göra en egen:):)
Stor Kram Annelie ♥

Tina sa...

Hör'du Pia.... Inte behöver du avstå från "allt" ;o))

Men så trodde jag oxå för några år sen när en kompis försökte lära mej det här.. ALDRIG att jag klarar det tänkte jag då... Men för ett år sen så började jag leta information, googlade (tack-å-lov för det underverket.. *ler*) och satt i ett par månader och tog reda på det mesta om levnadssättet. Sen var det bara att ge sej på det.... Första månaden var lite svårare då man var tvungen att "tänka om", men sen blir det bara lättare och lättare.

Underbart.... med tanke på att jag var en pasta-bröd-å-pizza tjej... ;o)))

Rosor och Spetsar sa...

Jag gillar ditt fina pynt, det var nog fel kunder där bara.
Granrismattorna ser väldigt äkta ut och så mysigt du har det på din veranda.
Kul skedar du hittat med siffor.
En skön söndagskväll önskar jag dig
Kramar
Annelie

Kamomilla sa...

Alla uppskattar inte det goda...

Cc sa...

Galna kunder, vänta tills nästa jul då kommer folk leta efter dem som galningar. De verkar ligga ett år efter oss. Jag tycker de var superfina, å priset var det inget fel på. Kram

Ainosofia sa...

Kauniita tunnelmakuvia!

Essi sa...

Nej du, de var inga alls för dyrt, jag hade kunnat köpa sådana, var ju super stämmningsfulla!

StrandviksVillan sa...

Ljuvlig julstämning här hos dig!!

Livet på Vestergård sa...

Nu blev jag sugen på att tillverka julgranspynt av mina pepparkaksformar!
Men vilken otur du hade vid försäljningen. Roligt att se zinkgranen hos någon annan också, och din lyser ju dessutom så snyggt.
Kram Kicki

Fågel Blå sa...

Åhh så mysigt du fixar!!!!!
Ha en fin Kväll!
Kram Kathrine

Liza sa...

Oj så fint du har!!
Vilka loppisfynd du gjort!!


Ha det bra!

Mvh Liza

Black Iris sa...

Haha, det här påminner mig om mina arbetskamrater. Där finns ingen som begriper sig på min s.k. "konst". När vi gjorde om vårt badrum köpte jag på nätet alla tillbehör som t.ex. dassrullehållare, hylla m.m.
Jag visade några på jobbet dessa bilder och en del for ut och tyckte att jag blivit lurad för sakerna var ju rostiga i deras ögon.
Smaken är som baken men ändå.
Hade jag varit på marknaden hade jag garanterat handlat av dig.
Din veranda hade jag velat ha på torpet och de där skedarna skulle jag också vilja lägga beslag på.

Kram Maidi

Sussi sa...

Ha ha ha....ja tänk så olika vi ser på saker och ting! Men tur är väl det...
Och inte var 2 euro för mycket!

Älskar din veranda, den är ooootroligt mysig! Och så fint det blev med bordsskivan!

Kram
Sussi