måndag 6 december 2010

6.12 1917

I dag, för nittiotre år sedan, blev vårt land självständigt! Klockan aderton i kväll, tänder vi alla två ljus i varje fönster, till minnet av den dagen - och dagen till ära!

Hittade den här zinkgranen i Anttila och kunde inte låta bli att peta en liten elslinga i den.


Den här stora pappers stjärnan är 1m i diameter och som tur var, har vi ett föster där den får plats.




Min stolthet! Någonslags orkidé, som orkar blomma år efter år, trots att jag haft den inskruttad i garderoben vid flere tillfällen! Dit är den på väg nu också... Om det är någon som misstänker att den inte är äkta, kan jag bedyra, att den förvisso är äkta! Äkta plast!


14 kommentarer:

Nina sa...

Trevlig självständighetsdag!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hallå!

Vilken härlig & inspirerande blogg!!
Hit kommer jag gärna på besök igen!

Önskar dig en trevlig vecka! Kram Maria

Mona sa...

Väldigt vacker stjärna! Och zinkgranen ser intressant ut.
Trevlig självständighetsdag!

Connys Cottage sa...

Liebe Pia,

es ist sooooo wunderschoen bei dir.Ich liebe dein Haus.Die Kerzendekoration ist so schoen romantisch.
Sei herzlich gegruesst von Conny

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Vissa saker far fram och tillbaka från olika placeringar! Och som oftast så blir det bäst där dom till slut hamnar (fast inte i garderoben i det här fallet då)!
Ha det bra!!

Kamomilla sa...

Halloj vännen! Idag tänker man nog på dem som slogs för vårt land. En stor respekt känner jag för dem.

Så många vackra bilder hos dig igen :)
Den där stjärnan är maffig!

sylvia sa...

hei.
så hyggelig med sånne merkedager,
koselig med masse tente lys,
vakre bilder, å så flott en adventstjerne så stor,
den orkide var vakker,trodde den var ekte jeg..ler..du altså..
ønsker deg en fin kveld.
klem fra sylvia

Unknown sa...

... jag har 2 bloggar...
http://www.vindsromantik.blogspot.com/

Hej Pia
Vilka fina fönster,den mittersta rutan, är den etsad?
Jag förstår att orkidén åker ut iblan, vem vill ha en blomma som blommar jämt...
Jag har inte så många ringar kvar, det är lite större storlekar som finns.
Jag kommer att göra fler framöver.

Önskar dej sköna advents- dagar
Kramar
/Maggan

helle sa...

God fejring af selvstændighedsdagen!

Fin metalgran med el-lysene!

Kram
Helle:))

Ett Vitare Hem sa...

Grattis på er stora dag och härliga bilder som alltid!
Ha en fin kväll!
Kram/LenaS

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej och tack för titten och fina ord!
Vilken mysig och inspirerande blogg du har! Jag kommer definitivt titta in här igen:)

Stor Kram Annelie ♥

Sussi sa...

Hej!
Har vimsat runt i bloggvärlden en stund och så hittade jag plötsligt din härliga blogg! Hit kommer jag tillbaka!
Så underbart julfint du har det hemma hos dig. Ljusen med siffror i zink, zinkgranen med ljusslingan och inte minst det fantastiskt vackra fönstret med den jättestora adventsstjärnan... Ljuvligt!
Tack för en massiv inspirationskick en annars så grå och tråkig onsdagseftermiddag!
Kram
Sussi

Essi sa...

så mysigt som vanligt, får riktigt julkänslor när jag besöker dig :)

Olivieno sa...

Hieno tuo sinkkikuusi!

Päivitän "laboratoriosköterska" tutkintoa AMK pohjaiseksi, ja kyllä, ruotsi on pakollinen, saamme siitä virkamiestutkinnon. Ruotsin tentti meni ihan hyvin, vaikka en ole siinä ollut koskaan mikään hyvä. Mutta jotain jäi koulusta mieleen kun aamulla kuulin Kari Tapion kuolemasta, tuli suusta ihan vahingossa "han dog av propp i hjärtat..." (Menikö edes oikein?)Meillä oli vaan niin ihana opettaja. Ruotsin arvosanaa arvostankin heti opinnäytetyön jälkeen eniten todistuksessa.