söndag 26 september 2010

Tala burspråk ;)

Så var det dags att tona ett annat loppisfynd från vår utflykt. Nämligen fågelburen.

Vit fick även den bli. Det lät nästan som om man spelat harpa, när jag drog med penseln över metalltrådarna! På stolen ligger en bur, som jag nog måste ta in till vintern, för att den inte skall murkna. Den är av tunna pinnar i trä.

Den här buren hittade jag på Frälsningsarméns loppis, för ett verkligt loppispris, 5€ (de prissätter oftast varorna, som de fått gratis, skyhögt, som i en antikaffär)!


Här får de nu rosta över vintern och få ett romantiskare utseende!


11 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Burlesk, bur, läsk...
:)

Kamomilla sa...

Hej vännen!

Skrattade så åt din himmelsäng! Himmel ett sånt sjå för inget...men jag kände så igen mig själv, det är just sådär som jag håller på också...

Burarna är härliga! :)

Ang grannens reportage så får jag hoppeligen veta nu i veckan, när det kommer ut :) Meddelar nog sen :)

Ett Vitare Hem sa...

Har en bur som stått här snart ett år som skulle blivit vit för länge sen är nog dags att ta tag i det så att även den får rosta lite i vinter ;o)
Ha en riktigt härlig vecka som kommer!
Kram/LenaS

Louise sa...

Du gör så sablars fina loppisfynd hela tiden!! :)

Tigris Predikantan sa...

Sv: jag kan ännu mer *skrattar*!
:)

Rosor och Spetsar sa...

Underbara burar du hittat, snygga som vita blev de ckså.
Smart att låta dem stå ute för att få dem fint rostiga, det ska jag testa också.
Önskar dig en fin vecka
Kram
Annelie

Fågel Blå sa...

Hejsan!
Ja du kan verkligen hitta fina saker, vilka fina burar du funnit!
Vilken tur du har!
Och så fina dom blev när du satt lite vit färg på dom!
Önskar dej en fin Ny vecka!
Kram Kathrine

LantlivsAnette sa...

Men himmel sååå fina burar du har !! Jätte fina..burar är såå fint att ha både inne och ute..
Så din mamma sydde volangdynor till dig, trots att hon är sjuk..såå snäll och go hon är..
Få se om jag orkar börja, man kan ju sy en då och då..kanske..
Kraaam Anette

Mona sa...

Härliga burar! Och vackra bilder.
Kram, Mona

Fleurette sa...

Hello my dear Pia, Your bird cages are beautiful!!!
Have a very nice evening
Big hugs
Fleurette

Unknown sa...

Hei Pia
Så fint fugleburet ble i ny farge...takk for herlig inspirasjon.
Klem...Ellen