måndag 5 april 2010

Lapptäcke av två "lappar"

Åter igen lite pyssel. Täcken av Greengates tyg (blommiga).

Priset är obeskrivligt billigt, för att vara Greengate (det namnet fanns dock inte på tygets stadkant, men jag svär, att det är samma tyg!!!). Det kostade 3,60€/m!!!!

De andra tygerna var dyrare, 6€/m.



Små toffsar måste jag göra och sy i hörnen, så att vaddet skall hållas på plats.



På sommaren tar jag ut mina täcken, när kvällarna känns kyliga, eller - varför inte nu till våren - då även dagarn är kalla?!


Tack matte! Här är skönt att ligga!

21 kommentarer:

päivi sa...

ihania kankaita ja peitteitä:)
koirasi on suloinen<3
mukavaa toista pääsiäispäivää!
lämpimin terkuin
päivi

LantlivsAnette sa...

Men du milde vad fina täcken du har sytt !!! Wow vad du är duktig..och lilla vovven, sååå söt !!
Ha en toppendag vännen
Kraaam Anette

Elsa sa...

Lempeän ja herkän värisiä torkkupeittoja, todella kauniita, niihin on mukava kääriytyä. Kiva idea, ja osaava olet.

Koirulisi on veikeä, ja löysi heti sen parhaimman paikan ;)

Fleurette sa...

Hello my dear Pia, Your dog is very cute:))) You have amazing substance, beautiful designs!!!!
Wishing you a beautiful Easter Monday
Have a nice new week
Hugs Fleurette

sylvia sa...

ååå så vakre tepper du har sydd,
herlige stoffer dette er.
gøy å få stoff til den prisen.
ha en fin dag,
herlig vovse du har på toppen av kurven...
klem fra sylvia

Heidi sa...

Suloisen kesäiset peitteet! Mistä löysit kankaat?
Mukavaa maanantaita:)

StrandviksVillan sa...

Ljuvliga täcken och så fint du har påskpyntat!
Jag blev helt förälskad i Loviisan i somras, hoppas jag kan ta mig dit snart igen.

Ha en fin annandag!

Anonym sa...

Hello,

wat a wunderful stoff.
I love.
i wish you nice days with your quilt.

greatings from conny

Fågel Blå sa...

Åh så underbara täcken,vilka bedårande vackra färger!
Jag vill ha!!!!!!
Säljer du inget?
Ohhh vad du är duktig!
Kram på dej och ha en fin Dag!
Kathrine

Rosor och Spetsar sa...

Underbart våriga täcken du gjort, så charmigt o praktiskt med tofsarna i hörnen.
En mysig blogg du har.
Kram
Annelie

Kamomilla sa...

Vennigulle vet nog var det är skönt och mjukt att gosa! De där tygerna var nog ett fynd, så bra kvalitet!!

Fina tofsar har du fixat!

n o r d i n g å r d e n sa...

Nej men vilken bedårande vovve på de mest vackra täcken jag någonsin sett!!!! Gud va fina tyger och underbara plädar du gjort av dem, jag förstår den lilla sötnosen, jag hade slängt mej ned i samma korg om jag hade rymts: ) Mari.

Cecilia sa...

Heippa!

Nuo on kyllä ihania kankaita ja edullisia. Olet tehnyt niistä ihania peittoja! Minkä kokoisia teit ja laitoitko vanua kankaiden väliin?
Kaarinasta en niitä viime viikolla löytänyt mutta joitakin oli länsikeskuksessa. Kummasta olet ostanut? Ennen joulua oli valikoimaa vaikka kuinka...

Siitä nuotti leimasimesta, niitä on Belgialaisessa Artemio tukussa, pyöritin hetken pientä netti puotia (askartelu) ja tämä on niitä "jäämistöjä". Presentossa on ollut joitakin Artemion tuotteita, sieltä saattaisi löytyä. Katsoin muutaman netti puodin, näytti niissä olevan loppu. Nuotti leimasimen kaverina setissä on kirjoitus leimasin.

Onnea etsintään ;)

Mukavaa viikkoa!

Terkuin, Tiina

Crinoline sa...

Hei.Håper du har hatt en fin påske.Teppene du har sydd er flotte og for en søt liten hund.Ønsker deg en fin uke.

Solveig sa...

Så kjempeflotte tepper du har laget! Nyydelige stoff - flinke deg. Disse blir bare skjønne å ha på verandaen på lyse vårkvelder:o)
Ønsker deg en flott uke.
Klem fra Solveig

Annabella sa...

Ihanan värinen,kesäisen raikas peitto! Kyllä siihen kelpaa käpertyä ;)

Cecilia sa...

Hei taas,

Kiertelin netti putiikkeja ja www.paperikeiju.com sivulla näytti olevan sellainen nuotti leimasin (Turkulainen yritys, voi myös noutaa).

t.Tiina

Fruädel sa...

Åhhhhh va fint!!! Jag vill också sy fina täcken! Älskar tygerna! Han ser ut att ha det gött där på filtarna lilla vofsen!
Tack för fina, fina kommentarerna om snickarglädjen! Mannen blev så glad!!! Och jag med! Såg du att jag bakat in våra initialer i mitten, sedan ett hjärta och sedan barnens, ute i hörnen är det drakar, mannen ville prompt ha det (ska skydda huset sa man förr), men jag försökte få dem att bli så diskreta som möjligt, hihi! Kram på dig duktiga fina du!/ Tess

Fruädel sa...

Åhhhhh va fint!!! Jag vill också sy fina täcken! Älskar tygerna! Han ser ut att ha det gött där på filtarna lilla vofsen!
Tack för fina, fina kommentarerna om snickarglädjen! Mannen blev så glad!!! Och jag med! Såg du att jag bakat in våra initialer i mitten, sedan ett hjärta och sedan barnens, ute i hörnen är det drakar, mannen ville prompt ha det (ska skydda huset sa man förr), men jag försökte få dem att bli så diskreta som möjligt, hihi! Kram på dig duktiga fina du!/ Tess

Tigris Predikantan sa...

Ja, fina tyger är det, faktiskt!
:)

Anonym sa...

lilla söta vennipenni<3