fredag 9 april 2010

Bon Appétit

För mig betyder det ordagrant det , vad det står för; Smaklig måltid! Jag äter - min man eller dotter lagar maten. Duken är ny, Bloomingvilles lätt vaxbehandlade linneduk från Loviisan Aitta.


Gräslök, som fick även gå för påskgräs.


Det här är också ätbart, men som sagt, jag lagar ingen mat och känner ej heller örten.




Behändiga krukor!




Varför är inte bordsduken tryckt så, att varannan raport skulle vara åt annat håll? Nu ser det upp-och-ner-vänt ut! Från det här hållet sett.


9 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Hejsan!
Åh vilken läcker duk så fin!
Och sättet att använda formarna var ju hur coolt som helst, tack för tipset!!!!
Ha en underbar Helg!
Kram Kathrine

Vitaboet sa...

hej Pia. Så vacker duk du har köpt, jätte fin. och så gulligt å sätta dina små växter i sockerkaksformar;).

Tack för dina rara ord hos mej, det värmer så, du e så snäll.

Ha en underbar dag och helg. Kram Camilla

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilken vacker duk!
Önskar dig en finfin helg!
Kramis/LenaS

Kamomilla sa...

Den passar så bra där, och dina "blomsterarrangemang" är skojiga!!

Fredag idag, jej. Inte för att det har nån skillnad för mig, jag börjar bli lite vikuvill redan och vet knappt vad det är för datum. ;)

Men fredag betyder att gubben är hemma och ledig några dagar tillsammans med mig och det är jej!


Ha en skön helg!
Kramis!

terhipäivikki sa...

Oletpa löytänyt upean pöytäliinan. Sopis varmaan meillekin ;) Juu, olisihan tuon tekstin voinut puolesta välistä kääntää toisinpäin, hieno kuitenkin. Mukavaa viikonloppua!! Jee!! Huomenne pääsen Wanilla Roseen!!

Fleurette sa...

Hello my dearest Pia, Your tablecloth is very amazing......you have a beautiful floral decoration!!!!
Bon appétit dear Pia:)))
Have a nice evening and very sunny weekend
Hugs Fleurette

Iva sa...

Hej, tyget mycket vacker, och beställde den skickas till CR. Tack. Iva

Iva sa...

Hej, spegeln från Ikea och dekorationer är gjorda för hand i gips. Jag skickar er några, skriv mig en adress. Jag använder en översättare, inte alltför perfekt. Iva
PS: Kan du skicka mig ämnet Bon aptit är vacker ...

Iva sa...

Hej, jag gillar skärmen, längtan efter honom. Du skickar prydnadsföremål. Överenskommits. I slutet av April jag är hemma, då så vara i kontakt. Tack. Iva