tisdag 20 april 2010

Änglar och Madonnor

Hon har misst två fingrar på vänster hand, men hon ser ut att sörga något mycket mer.


Mitt senaste fynd från Jèróme, på Gamla Tavastlandsvägen på Nummisbacken i Åbo. Hon får nog stå ute på gården, någonstans, bara jag kommer på var.


Jag läste en mycket fängslande bok, Lorna Byrnes "Angels in my hair" och den här bönen fick hon av Gud, via ärkeängeln Mikael.



Ängeln ser till, att pappret inte flyger sin kos.



En trulsig babyängel.



Min absoluta favorit. Äldsta dottern Emilie har gjort den, då hon var 7-8 år gammal.




Lena S. med bloggen "ett vitare hem" gör så här underbara madonnor på beställning!



Gjutjärnsmadonna.




Inburad. Mor och barn.


Den krusade och den anspråkslösa.


6 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Godmorgon.....
Hmmmm är det du som mailat mej på morgonen?
Vad skoj i sådana fall!
Vilka underbara madonnor du har i ditt hem!
Så vackra jag har bara 2 st... men det kommer nog att bli flera!
Ljuvliga bilder här hos dej som alltid!
Hoppas du får en fin dag!
Kram Kathrine

sylvia sa...

god morgen til deg,
åååå så nydelig den øverste englen er,den som er litt lei,men å så vakker,
mange flotte engler og madonna du har,blitt noen her i huset å,de skaper sånn vakker stemning.
nydelig det står skrevet der.
ønsker deg en god dag,klem fra sylvia

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka vackra änglar och madonnor!
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS

Solveig sa...

Åååå så mange herlige engler og madonnaer du har! Slike skaper virkelig stemning både ute og inne:o))
Er på jakt etter en stor statue til hagen min. Kanskje jeg finner en på min vei i sommer?

Ønsker deg en flott dag.
Klem fra Solveig

Kamomilla sa...

Så många sötisar som bor hos dig, men jag undrar inte alls att de trivs i ert vackra hem! :)

Tack för din roliga mail idag!!
Ha det göttigött!

Lindas hus sa...

Så vakkre bilder du viser kjære Pia! Og så mange nydelige engler og Madonnar! Jeg eier desverre ikke en eneste en...men den står på ønskelisten! Ha en herlig og deilig kveld. Klem