måndag 14 december 2009

Två arbetsfulla lediga dagar

Ståltråd och renlav...



En bygel och renlav...


Strutar av kakpapper...
...till julgranen.

Paketpyssel...


Ståltråd åter, men nu med pärlor...


Tunnare tråd - utan pärlor...


En hel hög, minns ej hur många, men många blev det.


Gamla (20 år) stolar och nästan 50 år gamla dockor.

Tänk att mamma har kunnat hålla koll på dessa och koll på mig, så att jag inte svalt dem!!!

Negerdocka. Så hette det. Inte kallade man dem för "mörkhyade" heller inte!


Samma stolar, nu kraklerade.


Som sjuksköterska har man fördelen, att komma över vackra användbara (medicin)flaskor.

En strut från Amalias hem och lite renlav där också.

Det här skrinet fick jag av min redan avlidne gudmor, som i sin tur hade fått den av en norsk väninna. Den har minst 50 år på nacken.

Hittade den bland allt bråte då jag letade efter något jag behövde till mitt pysslande.



4 kommentarer:

Fruädel sa...

Men vad du hunnit med! Va kul jag har ju också hållt på med trådslöjd i helgen!! Fast jag har mest använt den till att stava fel hihi! Så kul att kolla hos dig, alltid ngt nytt på gång! Kram på dig mysiga du!!!/ Tess

Gunilla sa...

Oj vad du varit kreativ:)...borde hitta tiden till det nu och göra av med lite agressioner, det brukar lätta!
Men julkorten är i alla fall lagade och postade, t.o.m en dag tidigare än jag brukar. Så skönt med lite kyla och snö...ljust och fräsht!!! Kramar:)

Lindas hus sa...

Wow, blir helt måløs jeg! Du er jo bare så utrolig flink. Elsket kransene dine og korsene! Du er virkelig kreativ! Og stolene ble kjempe fine og morsomt med de små dukkene! Kos deg videre med juleforberedelsene dine! En stor klem fra Linda

JohannaL sa...

Aivan ihania nuo kakkupaperitötteröt, täytyy varastaa heti idea :)