måndag 9 november 2009

Kök

Kom äntligen för mig att åka till Pemar och till Adalmiinan Helmi. Köpte bl.a korgarna i fil de fer, som syns på arbetsbänken och sydde ett tyg in i dem så inte allt bråte lyser igenom.

Det är utmärkt att ha en spegel bredvid sig när man äter! Då kan man se följderna av sitt idoga ätande. Jag har dock och tyvärr svängt ryggen till. För fleeere kilo sedan!

De här två små skåpen (med 5st fasett slipade glas i var sin dörr) fick jag till min 40-års gåva av mina arbetskamrater, för länge sedan. De var bruna och hade hört till en skänk. Nu är de vita!


På bordet har jag Ikeas linne gardin. Mycket billigare att köpa två gardiner (54€ tillsammans) än en bordsduk.



5 kommentarer:

Lindas hus sa...

Så fint kjøkken du har! Og speilet var vakkert! og de små skapene var kjempe fine! Ser du har vært produktiv i det siste. Både med hyllen(som var nydeeelig)og de små søte skoene! Ha en kjempe fin uke! Stor klem

Fågel Blå sa...

Hej vilket fint kök du har!
Kram Kathrine!

Gunilla sa...

Smart med tyg i korgarna! Till Adalmiinan helmi har jag ännu inte vågat mig...är rädd för yrsel och akut "köpdiarre´". Men vi har Amalias Hem här där den värsta köplusten stillas lätt...kika in till hennes blogg! Härligt kök du har!!! Kram

Unknown sa...

Kul att du berättade historien om de små söta skåpen. Jag kikade på dem på varje bild och försökte fundera ut om de hörde ihop med köksskåpen eller om det var någonting som man kan köpa till. Verkligt fina är dom! Kan bara tänka hur fula jag tycker dom är som bruna.

Artikeln publiceras i ÅUs Julbilaga 27.11. Det låter nog märkvärdigare än det är. Men lite spännande är det ju ändå....

Bette sa...

For et nydelig kjøkken du har!

-Bette-